terharu seketika ....

dimulakan dengan bismillahirrohmanirrahim ! ... 


hai smua , selamat pagi .. !! hehe .. semangat pulak update entry pepagi nieyh .. bangun pun awal , kalau x skrang nie dok sebok membuta lg .. yelaa , petang nie nak balek KUALA LUMPUR katekan .. yeayyy !! .. pagi tadi time aku tengah kemas - kemas baju , aku g masok dalam bilik adik aku kejap , adik - adik aku smua tade .. kan sekolah hari nie .. lgpun jarang aku nak masok bilik adik aku nie , selalu aku duduk kat bilik aku sendiri je .. dah masok tu , aku terjumpa folio kerja sekolah yang adek aku ( SYAHMI ) buat .. TAJUK : SEJARAH DIRI DAN KELUARGA .. ntah x tau kenapa , tiba2 aku tertarik lak nak baca .. haha .. selak punya selak , smpai satu page nie .. 




tiba - tiba aku terasa kejap .. yelaa , adek aku mne ade abang lain dah .. aku laa the only one abg dy !! .. hehe .. betul laa mak aku cakap , ''abang patut menjadi contoh kepada adek - adek'' !! hewhew ... lepas baca nie je , aku terus ingat zaman ktorg kecik dulu .. selalu gaduh , brebut sane .. brebut sini .. aku ketuk kpala adek aku .. marah punye pasal kan ... haha .. tp lepas aku start tinggal kat asrama , ktorg jarang gaduh dah smpai skrg pun tade gado dah .. maybe smua dah besar laa kot :) 

tapi part yang paling aku x leyh lupa , dulu - dulu adek aku yang kedua nie selalu time dia bangun tidur awal sedangkan aku tgh tidur lagi , ade je dia masok dalam bilik aku .. pastu peluk aku !! .. kadang - kadang aku biarkan , tp kadang - kadang aku marah jgak .. yela , kacau aku tidur !! .. huhh .. tp mak aku cakap , biar je laa .. adex nak manja - manja tu .. ermm .. oke !! .. tp sekarang dah tade dah dia buat cmtu .. sebab dah besar kot :) tp sekarang nie perangai dia turun ke adek bongsu aku lak .. smpai sekarang , dia dok peluk aku laa .. cium laa .. addooii ..

tapi x kesah laa pape pun .. aku sayangkan adek - adek aku .. aku sayangkan family aku !! :) 







10 comments :

  1. Noor Maizan said...

    wah so sweet la adek kau...muahaha.. 3 bradik eh ? semua hero ke? untunglaa.. kami tujuh bradik , tp sorang je hero..muahaha

  2. sapix said...

    @CikMai hahahaha .. kan keluarga bahagia .. hixhix .. a'aa .. smua hero .. eyh ? .. kau dh mcm family mak aku laa .. 7 bradik yg last baru laki ..

  3. GeeGee said...

    so sweet, hikhikhik :)
    manja juga adik u .

  4. Mell Mariann said...

    untungggla ade adik.....

  5. Anonymous said...

    ntah, untung laa..adeq sayyaaanngg..hehhehe

  6. sapix said...

    @GeeGee hehe .. tu laa pasal :)

  7. sapix said...

    @mrs mell zally aik ?? mell tade adek ke ??

  8. sapix said...

    @another me hehe .. dah adex sendiri , mestilaa syg :)

  9. nOor sYamiLa mOhD said...

    eh, adek kite pon suke pluk2. tapi dsbbkan dye laki2 sllu je ckp dye gatal. huhu

  10. sapix said...

    @mInoh jiwE haha .. serupa laa adek kite .. nsib adex sy laki .. hehe .. alaa , tape laa .. adex nak berkasih syg ngn akak .. ape slhnye :)